Polityka Prywatności
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza Polityka Prywatności informuje o sposobach ochrony danych osobowych użytkowników Panelu Sprzedaży Hurtowej SCP B2B znajdującego się pod adresem scp-b2b.pl, zwanego dalej „Panelem B2B”. Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Panelu B2B.
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej „RODO”) w odniesieniu do danych użytkowników jest:
SCP Sp. z o.o., 43-155 Bieruń, ul. Turystyczna 1, NIP: 1231166267, REGON: 141603960,KRS: 0000318698 - Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000318698, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy KRS.
- Administrator prowadzi działalność za pośrednictwem Panelu Sprzedaży B2B: scp-b2b.pl, adres e-mail: info@scp-b2b.pl
- Podanie Danych Osobowych przez Klienta w Panelu Sprzedaży B2B jest dobrowolne, jednak jest konieczne do skorzystania z określonych funkcjonalności naszego panelu sprzedaży hurtowej. Wszelkie przekazane nam dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, na jaki klient wyraził zgodę. Dane, które gromadzimy są niezbędne w celu realizacji kompleksowej obsługi handlowej a należą do nich:
- imię i nazwisko,
- adres rozliczeniowy,
- adres doręczeń,
- numer kontaktowy, adres e-mail,
- nazwa oraz NIP firmy. - W przypadku, gdy klient nie poda niezbędnych do realizacji zamówienia danych i nie wyrazi zgody na ich przetwarzanie, zrealizowanie zamówienia może być niemożliwe.
- Administrator zapewnia bezpieczeństwo przekazanych danych oraz realizację uprawnień użytkowników, wynikających z rozporządzenia RODO. Użytkownik ma prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- zmiany przetwarzanych danych,
- cofnięcia zgody na przetwarzanie oraz całkowite ich usunięcie,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. - Żądanie zmiany lub usunięcia danych może być dokonane na podstawie oświadczenia woli skierowanego na adres korespondencyjny spółki:
SCP Sp. z o.o., ul. Turystyczna 1, 43-155 Bieruń lub za pośrednictwem adresu e-mail: info@scp-b2b.pl.
Administrator może odmówić usunięcia danych Użytkownika wyłącznie w przypadkach wskazanych przez obowiązujące przepisy, w szczególności jeżeli Użytkownik nie uregulował wszystkich należności wobec Administratora. - Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem Panelu B2B będą przetwarzane w celu:
- zapewnienia kompleksowej obsługi handlowej tj. kontaktu z klientem,
- realizacji zamówień,
- obsługi posprzedażowej wykonywanie ciążących na nas obowiązków prawnych,
- wystawianie i przechowywanie faktur oraz obsługi księgowej. - Zapewniamy, że nasza firma przestrzega polityki bezpieczeństwa danych osobowych. Dane osobowe są u nas bezpieczne i dokładamy wszelkich starań, aby poziom ten systematycznie był coraz wyższy. Dostęp do danych osobowych mają pracownicy Administratora, jednak w zakresie niezbędnym oraz zgodnym z założonym celem przetwarzania. Upoważnieni pracownicy Administratora zostali przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych oraz zapoznani z wewnętrznymi instrukcjami. Wszystkie osoby upoważnione do przetwarzania danych zostały zobowiązane do zachowania poufności danych oraz zabezpieczania ich przed dostępem dla osób nieuprawnionych.
- Nie zamierzamy przekazywać danych osobowych do Państwa Trzeciego lub Organizacji Międzynarodowej. Gromadzone przez nas dane osobowe przekazywane są innym administratorom wyłącznie gdy jest to niezbędne w celu realizacji umowy lub gdy SCP Sp. z o.o. lub podmiot trzeci ma uzasadniony interes w przekazywaniu danych. Ponadto na podstawie przepisów prawa lub decyzji urzędowej oraz sądowej, która podlega wykonaniu, dane mogą być przekazywane innym administratorom, o ile będziemy do tego zobowiązani. Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym na zlecenie administratora, w szczególności podmiotom księgowo- kadrowym, dostawcom usług IT, w tym firmie hostingowej, firmom kurierskim z którymi współpracujemy oraz podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) – w celu np. dokonania zwrotów na Państwa rzecz.
§2. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji umowy:
- dokumenty sprzedaży - przez okres wymagany przepisami o księgowości,
- dane adresowe - do czasu wygaśnięcia okresu rękojmi lub gwarancji - zależnie od tego, który jest dłuższy. Po tym okresie dane są usuwane.
§3. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Administrator zobowiązuje się do zastosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych, w szczególności przez zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.